Bodenheim, Mainznál, 2010 április 13 (napi 139 km; összes 727 km)

Következő nap visszamentem még egyszer a kastélyra, volt még mit néznem ott. Szerencsére, jó lett az idő, így fényképezni  is lehetett az épületet.


 
Az eltzi vár belső udvara.




A történelemnek hosszú árnyéka van.


Gyerekek, az Eltzi vár nekem a legszebb német kastély. Nemcsak azért, mert 650 év óta nem ért neki háborús kár, és azért teljes eredeti, épp állapotban van, hanem azért is, mert az egész természet háttere érintetlen. Annak az a magyarázata, hogy a gróf von Eltz birtokához tart az egész erdő, és nem engedi be semmi féle építkezést – nagyon helyes.



 
Fantasztikus élmény volt ott lenni.

Aztán tovább: a Mosel folyó mellett egy picit és máris föl a Hundsrück hegyeken át, vissza a Rajnához. Meredek ám. De az a jó benne, hogy egyszer a hágócska után, lerohánok mint a fene. Akkor 50 km/ó fölött megy a bicikli. 


 
Így is lehet fotózni...

 
A Rajna Koblenz és Bingen között tájilag nagyon szép: csupán gyöngyörű falú, hihetetlen sok kastély hihetetlen helyeken. De mint tegnap, most is zavart nekem nagyon a rengetek autó, vonat, út és zaj. Olyan az egész mint a Balaton: 100 évvel ezelőtt tutti, hogy szép volt, de a mai napon az ember túl tele építette.

 
... de így is lehet!


 
A vonatból biztos szép a kilátás Bacharach-ra.


Késő érkeztem Mainzba. Vacisztam direkt egy török kis étteremben, mert reméltem, talán náluk lehet aludni (meséltem, hogy Isztambulba tekerek). De sajnos nem sikerült, és éjfélkor még kellett a nagy városban egy penziót találni (nagyon hideg van még éjszakán…). De a mainzi olcsóbb penziók mind tele voltak, a drága hotelekért nincs pénzem. Azért éjszakán 1 kor ott hagytam a várost, és inkább vidéken kerestem tovább. De a falvakban ilyenkor a penziók már le voltak zárva, többször csöngettem, sehol nem nyították az ajtót. Mainzig már 118 km-t tekertem, rá még 21-t kellett, hogy végre, 4 kor reggel Bodenheim falúban végre kaptam egy ágyat. Mondhatom, hogy kicsi fáradt lettem.


Rögtön elaludtam...

Az egész penziók bajából az lett, hogy Mainzban nem sikerült foglalkoznom egy német-holland vitával: ki volt a könyvnyomás kitalálója: a német Gutenberg, vagy a holland Coster? Az biztos, hogy a németek megnyerték a propaganda háborút, de nekünk azért van egy 15.századi kölni dokumentum, amelyben az le van írva, hogy a hollandok már a Gutenberg előtt nyomtak könyveket…

0 kommentár:

Megjegyzés küldése