Utrecht, 2010 április 6 (napi 77 km; összes 77 km)

Húsvét második napján feleségemmel, Katával (aki azért utánom jött Hollandiába), bicikliztem Hágából Utrechtbe, a prólóg startvonalhoz. Ez volt az első próba, hogy teszteljem az új biciklit az összes csomaggal. Elég nehéz vagyok: a bicikli plusz a csomag 40 kiló. Az itt a síkk Hollandiában, a jó aszfaltozott biciklisávokon nem probléma, de már éreztem, milyen nehéz az egész, amikor csak egy gátra föl mentem... A hegyek majd kemények lesznek később.

Hága és Utrecht között marad még éppen egy zöld terület, az úgynevezett 'Holland Zöld Szíve', de azért látszik, hogy nagyon sűrűen be van építve ez az ország: mindenhol van ház, falú, város, út, autó, na meg ember és állatja. Ami magyar szemmel nézve furcsa, az, hogy sok helyen a folyó magasabban folyik mint a körüli 'polder'. Talán látszik ez ezen a fotón:

Elő a folyó, hatul a pár méter lejebb levő főldek.

Érkeztünk Utrechtbe, ahol két éjszakát töltöttünk unoka testvéremmel, Michiel-lel. Igazi holland ő: saját bicikli gyűteménye van, kb. 20 darab, mint régi!

Michiel, a biciklik, meg én.

0 kommentár:

Megjegyzés küldése