Trifels vár alatt, 2010 április 15 (napi 80; összes 922 km)

Ma jól átvágták engem. Reggel mentem egy speyeri bicikli boltba, mert az új biciklimnek picit át kellett vizsgáltatnom. A Stiller Radsporthoz kerültem, a Gilgenstrassében. Naív voltam, mert nem kértem előre, mennyibe fog kerülni a kis munkát. Délután visszajöttem, és hoppá: 65 eurót kellett fizetnem.A kerék centrifikálás 24 euróba került, a féket beállítani 14 euróba...! Nagyon csunya dolog volt. Szóval, aki megteheti: soha ne menjen a Stiller Radsporthoz ha éppen Speyerben van! (következő nap egy másik bicikliboltban visszakérdeztem, mennyibe került volna ott: azt mondták 3-5 euró a centrifikálás.)

Mert várni kellett a biciklire, volt bő időm a speyeri dómot megnéznem. Micsóda gyöngyörű rómán építmény! Egyszerű és nagyszerű. A korához képes hihetetlen nagy egy épület.



Speyer: ez csak a alacsonyabb mellék szárny.


Itt is - mint Wormsban is - van az oltár alatt egy nagyon fontos sírbolt. Fontos német birodalmi császárok fekszenek itt, egy helyen együtt. A régi európai történelem ott majdnem kézzel meg lehet fogni, furcsa és csodálatos egyszer. Az eltemetett nagyságok között egy volt viszont, aki különesen érdekelt: Habszburg Rúdolf, aki véletlenül Speyerben meghalt, és azért oda eltemették az öregebbek közzé. Ő vele kezdődik a Habszburg hatalom a 13. században, amely utána Magyarországnak is egy nagyon fontos tőrténelmi faktor lett.

Később délután csak tudtam elindulni. Neustadton át tekertem a pfalzi borvidéken át Annweiler kisvároskába. 


Német szőlőültetvény: racionalitás EU támogatással.


Este sehol nem találtam egy penziót. Ahol volt egy, ott túl sokat kérték, nem is szívesen beengedték. Aztán elegem lett, és tök sőtétben föltekertem az Annweiler fölött lévő híres Trifel várához. A 12. században az I. Frigyes Barbarossza császárnak egyik kedvelt kastélye, meg fia, VI. Henrik, itt fogva tartott senki mást mint Oroszlányszív Richárdot, az angol királyt.



Trifel vár (balra) a Nap Hegyen.

Éjfél előtt, kemény emelkedés végén, oda érkeztem. Láttam lámpafényt az egyik szóbában, azért csöngettem. De nem nyitották ki (azt hiszem, senki nem volt bent, csak égve hagyták a lámpa). A kapú előtt, egy improvizált, ideiglenes fa tető alá, kiraktam először az utazásom alatt a hálózsákomat meg matracomat. Amikor indultam Pécsről három hete, úgy döntöttem, hogy Európában már tavasz lesz, és a nyári hálózsákom biztos elég meleg lesz már.

Hat, az éjt rá kellett jönnem, hogy erősen tévedtem... Egy büdös másodpercet se tudtam aludni a borzasztó hidegtől. Éppen nem fagyott, de fujt a szél ott a domb tetején mint Hollandiában a tengerparton. Csak vártam a reggelt és a napfelmenést. Amikor fény lett, ezt a két fotót csináltam:



Trifel vár és lent az óllom, ahol aludtam.



És így néz ki az ember, amikor nem teljesen ki tud pihenni a sok bicikli fáradságokat! Éljen a kaland!

0 kommentár:

Megjegyzés küldése