Strasbourg, 2010 április 17 (napi 10 km; összes 1057 km)

Egy nap pihenés! Találtam egy olcsó ifjúsági hótelt, két éjszakára! Próbáltam blogot írni, de a komputernek nem működött jól valami miatt, többször kidobta a munkámat - megőrültem.
 
Aztán abbahagytam, és inkább mentem egy híres épülethez: az európai parlamenthez. Akartam volna Tőkés László úrral beszélni Erdélyről, de nem sikerült, mert még nem tartózott ott Strasbourgban, ahol csak két nap később kezdődött az parlamenti ülés. De azért kaptam kedves levelet tőle.


Brüsszelben van a másik.


A parlament óriási - azaz: nagy. Eszembe jutott édesapámat, régi módú tisztviselőt, aki azt szokott mondani amikor még élt: "ha a politikusok kezdenek maguknak grandiózus dolgokat építeni, akkor valami büzlik!" Mivel szombat volt, egy lélek se volt ott. Nem tudom, hogy az építész direkt csinálta-e, vagy sem, de nekem a római Colosseum eszembe jutt. De nem értettem a mélyebb értelmet: most cirkusz, vagy parlament? 


Én csak remélem, hogy jól használják. Nagyon fantasztikus dolog az, ha egymással vitatkozunk, és nem fegyverrel intézük a vitákat. De elég lett volna egy parlament: Brüsszelben és kész. Most kettőt fönttartjunk.

Talán kevés ember tudja: több századon át Európának legmagasabb épülete Strasbourgban állt: az ottani dómnak 142 méter magas volt az egyetlen tornya. Csak a 19.században befejezett kölni dóm dupla tornya annál magasabb lett, meg a színtén akkor befejezett ulmi dóm tornya, amely a leg-legmagasabb (161,53 méter!).

Strasbourg: csak egy tornyot sikerült építeni, de az nagyon magasra!


A legérdekesebb számomra a gyöngyörű épületnek: a hihetetlen szép és dús szobrászat - a 13. századból...  


13.századi Wikipédia.

0 kommentár:

Megjegyzés küldése