Köln, 2010 április 10 (napi 90 km; összes 450 km)



Essen: a Zollverein hatalmas panorámája.

Délelőtt Essen2010 orgánizált nekem egy sajtókonferenciát a Zollverein területén. Adtam egy interjút, fényképeztek sokat, de tévé sajnos nem volt. Nem éreztem azt a lelkességet, amit Magyarországtól megszoktam.

És akkor ott volt az a furcsa pillanatot, hogy ott kellett hagynom a Katát, és most először egyedül megkezdtem a tekerést Isztambul felé. Amire másfél évre készültem, most hirtelen ott volt.



Petra, Gergő és Kata: köszönöm, hogy Essenig elkisértetek!


Kölnbe mentem, úgy útközben pont ott fekszik Neanderthal, az a hely, ahol bő szász éve megtalálták az eddig legkorábbi európai emberi maradványokat. Azért megálltam ott a múzeumnál, meg a csontok találó helynél, hogy az európai történelmi utam kezdetnél találkozzak az Első Európaival. 


 
Rám nem nagyon hasonlított a neanderthali ember (úgye?), kivéve test magasságban.

Még Pécsett próbáltam egy megbeszélést intézni a múzeum igazgatóval, a professzor dr. Weniger-rel, de nem kaptam választ. Akartam volna tőle tudni, hogy az Első Európai Azsiából vagy Afrikából jött-e?



Rajna mellett Köln előtt.

Tovább kellett sietnem, mert 5 kor megbeszélésem volt professzor dr.dr. Klueting-gel a kölni Sankt Pantaleon templomban. Tekertem mint a bolond, hosszúan 30 km/ó fölött, már a helyileg nagyon iparozott Rajnai partján. Éppen pontosan sikerült odaérnem. Hat, ráláttam, hogy kemény dió lesz mindenhova a megbeszélt helyre és időbe érkezni…


Professzor Klueting a Sankt Pantaleonban.

A Sankt Pantaleonban megvan egy hölgynek a sírja, a Theophanúnak, aki nekem nagyon érdekel, mert Németországba jött ... Isztambulból – hat pontosabban: Konstantinópolyból, mivel a 10. század második felében élt, amikor még nem volt ott egy török se. Klueting úr mutatott nekem és a templomot (Kölnben a legöregebb) és a Theophanú szarkófágust. 

A görög hercegnő férjhez ment II. Ottóhoz, bár a német császár nem őt, hanem egy magasabb születési hercegnőt kívánt volna magának. Theophanú Németországba hozott magával a magasabb Bizánci kultúrát, ami az Ottón művészetben látszik is. Meg azt is különleges volt, hogy villával evett!

0 kommentár:

Megjegyzés küldése