Melnik, 2010. június 20. (napi: 0 km, összesen: 5751 km)

Melnik olyan gyönyörű, csendes és barátságos falu, hogy úgy döntöttem itt maradok két napot és egy éjszakát. Szükségem volt egy kis pihenésre, és épp itt volt az ideje a mosásnak is.


Melnik, a homokpiramisaival, és a magas Pirin hegyekkel ameddig a szem ellát.

Miért volt olyan különleges? Először is ez a nagyszerű természetes környezetnek volt köszönhető: mindenhol körülöttünk hatalmas homokpiramisok magaslattak. Olyanok, mintha óriások által épített hatalmas homokvárak lennének a tengerparton.

Azon tűnődtem, hogy vajon milyen hosszú ideig lesznek még velünk ezek a gyönyörű jelenségek. Egyszer csak majd gondol egyet az eső, és fokozatosan elmossa a piramisokat…

Vissza az időben.

A Melnik iránt táplálható vonzalom másik oka, maga a falu: kedves, hagyományőrző bolgár házak gyűjteménye, melyek közül sok szépen fel lett újítva az utóbbi években. Melnik még festőibb volt, mint Krusevo a Makedóniai Köztársaságban (lásd a június 14-i történetben). Harmadszor az a nagyon nyugodt légkör, mely a sok barátságos terasznak köszönhető, ahol jobbnál-jobb ételeket szolgáltak fel, még jobb helyi borok kíséretében. Természetesen Melnik mára már turistacsalogató hely lett, mégis elsősorban bolgár turistákat vonz, akik nem tesznek kárt a faluban.

Vetettem egy pillantást Melnik Történelmi Múzeumára is. Annyira amatőr volt, hogy nem tudtam sírjak vagy nevessek. Összesen három angol nyelvű felirat volt, melyek közül az egyik pénzügyi adományokat kért a múzeum támogatására. A második így nézett ki:


Néha nehéz értelmet adni a történelemnek…

Aki tud angolul, érteni fogja a dolgot. Aki nem, azt képzeljen a fönti szöveget, mintha én direkt rosszul írnám valami magyar szöveget!

Felhagytam a történelmi múzeum látogatásával, és helyette Melnik azon dolgaira gondoltam, melyek jók: az ételre és a borra!

0 kommentár:

Megjegyzés küldése