Tekirdag (Rodosto), 2010 június 27 (napi 117 km; összes 6430 km)

Habár már nagyon közel voltam utazásom végállomásához, vissza kellett fognom kicsit magam, mivel az érkezésem Isztambulba csak holnap utánra van tervezve szoros együttműködésben Istanbul2010-el. Tehát ahelyett, hogy egyenesen a Boszporuszhoz tekertem volna, először Tekirdag felé vettem az utam, ahol az erdélyi fejedelem, II. Rákóczi Ferenc utolsó éveit száműzetésben élte. Nagyon meleg volt ma is…


Hot Dog.

Az első város az utamon Babaeski volt: tipikus török vidéki város, itt is az összes ház elég új beton szerkezetű. Mind ugyanolyan volt, semmi szép nem volt bennük, de felteszem, mind szolgálja a célját: élni lehet bennük (főleg ha van légkondid). Az egész városban csak egy épület maradt fenn a 16. századból: egy gyöngyörű mecset. Ha ez nem lett volna itt, azt hittem volna, hogy Babaeski egy teljesen új hely.

Egy fiatal török, Atatürk és egy Európai Kulturális Fővárosi.

A mecsettel szemben egy kebab étteremben húztam meg magam a hőség elől. Ott találkoztam egy angolul beszélő diákkal, Kaan Torkan-nal. Ez volt az első olyan alkalom, amikor egy törökkel tudtam megvitatni pár dolgot a régi és új Törökországról. Meg kell mondanom: meglepett a sok kritikus megjegyzésével. Az egyik az volt, hogy Törökország nem érdemli meg, hogy az Európai Unió tagja legyen, mert az ország nem tisztel más vallást, csak az Iszlámot. Meséltem Kaan-nak a nagy vitát az új török mecsetről Kölnben (a sztorit lásd április 11-én), amiről azt gondolta, hogy nem kellett volna megépülnie, amíg a Keresztények nem építhetnek templomot Törökországban. Nem értettem vele egyet, de mégis rendkívülinek tartottam a nézeteit. Kérdeztem, hogy más fiatal török is osztja-e a véleményét. Azt válaszolta, hogy talán 10%-a egyet értene vele.

Török Trákia 1.

Újra elhagytam Babaeskit a Török Trákia keresztül haladva: dombos mezőgazdasági föld, amíg a szem ellát: főleg napraforgó és búza, semmi extra.

Török Trákia 2.

Naplementekor értem el Tekirdag-ot – a régi Rodostó. Mióta elkezdtem ezt a biciklitúrát, Hága óta ez volt az első alkalom, hogy láthattam a tengert meg széles horizontját. Csak most nem az Északi-tengert, hanem a Márvány-tengert, ugyanazt a víztömeget, amit Rákóczi fejedelem látott minden nap az ebédlője ablakából itt Rodostóban, majdnem 300 évvel ezelőtt.

0 kommentár:

Megjegyzés küldése